Sunday 3 February 2013

Ako štrikovať sveter po častiach - 3. časť - (predný a zadný diel - tvarovanie dekoltu a ramien)


Vo videu som ukázala viacero spôsobov zužovania, ale je to v podstate na vás, ktorý si vyberiete. Existuje ich ešte omnoho viac, takže ak je ten spôsob, ktorý poznáte vy, úplne odlišný od môjho, nezúfajte. Používajte tie, ktoré vám vyhovujú alebo sa vám pačia viac. :)
Tento postup je identický so zadným dielom, akurát, že tam asi nebudete chcieť mať dekolt, takže práce so zužovaním medzi ramienkami bude menej, respektíve vôbec žiadna.




5 comments:

Anonymous said...

Dobrý deň,

snažila som sa zužovať podľa tohto videa a jak sa snažím tak sa snažím, ale na obratkovej strane sa mi očká vôbec nenakláňajú sprava doľava.
Pochopila som správne, že keď štrikujem na obratkovej strane, tak sa to má vlastne javiť na hladkovej?

Žienka domáca said...

Dobry den,

ano,malo by sa to naklanat na hladkovej strane. Avsak, ja som ukazala oba postupy, ktore by nemali byt robene spolu, na jednom videu. Asi to nie je velmi jasne. Ak mate svoju licnu stranu len hladko,tak odporucam zuzovat kazdy druhy riadok len na hladkovej strane. Obratkovu verziu som ukazovala len ako ukazku, ako sa to robi,ak strikujete obratko vsetko. Pri normalnom zuzovani svetra,kde je licna strana len hladko by sa zuzovalo len kazdy druhy riadok,cize stale len ten,kde je to hladko, pre jednoduchost. Dufam,ze to dava zmysel. Ak nie,urobim este viac videi-oddelene.

Anonymous said...

Dobrý deň,

aha, tak ja som nevedela, že to nie je v rámci jedného postupu. Teraz už rozumiem ale znova som to skúšala a keby bol návod, že sa musí uberať aj na obratkovej strane, prišla som na to, ako sa to má štrikovať, aby sa nakláňali očká na hladkovej strane správne.
Na začiatku treba zúžiť klasicky 2 očká naraz obratko a na ľavej strane tak ako ste to robili vy, že sňať 2 očká hladko, potom naspäť na ihlicu a nakoniec ich uštrikovať nie klasicky obratko ale anglicky, čiže za zadnú niť. Vtedy sa očká budú javiť na hladkovej strane správne, čiže sprava doľava.

Anonymous said...

Dobry vecer,

tak ak je to tak ako hovorite, ze ste to z obratkovej strany ukazovali na ukazku tak rozumiem.
Inak prisla som uz na to, ze ak je treba zuzovat hned aj na obratkovej strane a aby sa ocka pekne naklanali tak ako sa maju aj na hladkej strane.
Angl. skratka SSP (slip slip purl) through the back loop.

Žienka domáca said...

Dobry vecer,

dakujem za komentar. Budem musiet toto video prerobit, nech je zrozumitelnejsie. :) A dakujem za postreh s SSP. Pozriem sa na to este raz, nech to nepopletiem.