Saturday 25 December 2010

Prečo tento blog



Štrikovať ma naučila moja babinka. Mala som asi jedenásť a pamätám si presne, ako som s nožnicami trhala práve doštrikovaných pár riadkov, lebo boli tak natesno na ihlici, že sa z nej nedali stiahnuť.

Netrvalo dlho, naučila som sa hladko-obratko a uštrikovala prvý šál pre bratranca. Pri šáloch to ostalo dlhé roky. Najjednoduchšia vec. O čiapkách a rukaviciach som len snívala, pretože mi to prišlo ako najzložitejšia vec na svete. K štrikovaniu som sa vracala po niekoľkoročných prestávkach.

Až tohto roku som sa začala hrabať po internete v zložitejších veciach. Uchvátili ma niektoré stránky a nádherné vzory. Uštrikovať sa dá naozaj hocičo. Problém bol, že v slovenčine dokopy žiadne stránky neexistujú. A ak aj, je veľmi ťažké pochopiť napísaný návod. V angličtine som našla videonávody a hoci tu v Anglicku sa štrikuje trošilinku ináč - vlna sa drží v pravej ruke,(rozdiel asi taký istý ako keď porovnáte ich šoférovanie a naše-princíp ten istý, len šofér sedí napravo), dalo sa všetko krásne pochopiť. A ja som uštrikovala svoju prvú ponožku a čiapku.

Štrikovanie ma momentálne drží a nazvala by som ho svojim hlavným koníčkom.
Preto aj tento blog. Chcela by som pomôcť všetkým, ktorých štrikovanie uchvátilo a nevedia ako na to. Nie som expert, viem naozaj minimum, ale učím sa. A to, čo sa naučím, by som chcela naučiť aj iných. Jednoduché.
Tak do štrikovania, priatelia. :)

No comments: